Powered By Blogger

miercuri, 29 octombrie 2014

Voi, oameni de zăpadă




news.monster
De ce atâtea întrebări
Că nu am fost, că nu mai sunt
Şi-atâtea gânduri au urmări
În paradisul muribund?

Că nu mai sunt ce-am vrut să fiu
Îndestulat cu îndoială,
Priviri ce lăcrimau pustiu
Şi-un gol ce nu-l mai pun la socoteală?

De unde vin atâtea întrebări?
Cuvintele-mi rămân paralizate-n glas;
Răspunsul crud e pleavă pe cărări
Zbătându-se agonic sub fiecare pas.

Că nu am fost, că nu mai sunt
Secunda ta născută în păcat?
Că nu răspund chemării părului cărunt
Pe sufletu-mi mereu resuscitat?

Din a cui viaţă să vă dau răspuns
pictor: Caravaggio, christusrex.org
Avidul ego, hâd să-l mulţumească?
Am doar ispite înecate-n plâns,
Târzii speranţe ce nu vor să-mi plătească.

De ce să mă dezbrac de taină
Şi trupul vlăguit să nu miroas-a Rai?
Neînţelegerea e singura mea haină
Cu căptuşeli de vină, de iarnă-n luna mai.

Azi, ca şi ieri, cu visul sugrumat
Purtat în paşi de vals, pe braţe de tenebră
Am vrut să cânt şi m-aţi împiedicat
Voi, oameni de zăpadă dezgheţaţi de febră.

Gabriel Dragnea

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu